και χρήμα δεν εκράτεις...

και χρήμα δεν εκράτεις...
και χρήμα δεν εκράτεις...

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Παρηγοριά στον “καρκινοπαθή”..


Παρατηρώντας τελευταία την συμπεριφορά της Ελληνικής αγοράς και με δεδομένο ότι το χρηματιστήριο προεξοφλεί τα γεγονότα τρεις τουλάχιστον μήνες πιο πριν, εκτιμώ πως ότι αυτή τη στιγμή το χρηματιστήριο προεξοφλεί το τελικό αποτέλεσμα του Ελληνικού προβλήματος.

Έτσι αυτό που θεωρώ ως πιο πιθανό στην περίπτωσή μας είναι ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, όλα θα έχουν “τελειώσει” όσον αφορά το που θα “κάτσει η μπίλια” για το Ελληνικό πρόβλημα.

Ήδη οι αγορές κατά την γνώμη μου δείχνουν ότι γνωρίζουν αυτή τη στιγμή τι ακριβώς θα συμβεί στο Ελληνικό πρόβλημα και βλέποντας και κρίνοντας από την συμπεριφορά τους τις τελευταίες ημέρες, εκτιμώ ότι το αποτέλεσμα δεν θα είναι καθόλου καλό για εμάς του Έλληνες και κατ' επέκταση για την ίδια την κοινωνία μας.

Αυτό που μου κάνει εντύπωση όμως, είναι ότι τελευταία πολλοί έχουν αρχίσει και βλέπουν διάφορα “όνειρα”. Έτσι θεωρούν λέει ως πιο πιθανή την ολοκληρωτική ενοποίηση των Ευρωπαϊκών κρατών με την κατασκευή των "Ηνωμένων Πολιτιών της Ευρώπης", από την ίδια την χρεοκοπία, την στάση πληρωμών και την διάσπαση της Ευρωζώνης.

Και καλά οι πολιτικοί είναι γνωστό σε μένα ότι έχουν πάρει προ πολλού “διαζύγιο” με την κοινή λογική με αποτέλεσμα να "ζουν" στον δικό τους κόσμο. Τελευταία όμως νομίζω ότι και πολλοί δημοσιογράφοι έχουν αρχίσει και “τσακώνονται” με την πραγματικότητα και την λογική του εφικτού, “σκηνοθετώντας” έτσι ταινίες με σενάρια που αγγίζουν τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.

Λυπάμαι που το λέω, αλλά η όλη κατάσταση εμένα μου θυμίζει έναν αλκοολικό και καρκινοπαθή στο τελευταίο στάδιο της ασθένειας, με τις εξετάσεις του να είναι ήδη τραγικές, για την ακρίβεια να μην γίνεται να είναι πιο χάλια.

Και ενώ η ιατρική επιστήμη έχει για την περίπτωσή του “σηκώσει και τα χέρια και τα πόδια ψηλά”, όλοι οι άλλοι τριγύρω του τον παρηγορούν και έχουν αρχίσει να διαδίδουν ότι το “θαύμα” που όλοι περιμένουμε για αυτόν, θα συμβεί από στιγμή σε στιγμή.

Και ενώ αυτός σηκώνεται τις νύκτες και συνεχίζει υποτίθεται κρυφά τις κακές του συνήθειες, οι “φίλοι” του και οι συγγενείς γύρω του, συνεχίζουν να του λένε ότι όλα θα πάνε καλά και όταν με το καλό θα γυρίσει ξανά στο σπίτι του, θα βάλουν αυτοί τα χρήματα για να ανοίξουν όλοι μαζί μια “κάβα” με ποτά.

Τελικά ή εγώ έχω αρχίσει και “χρωστάω ήδη της Μιχαλούς” από τις ληγμένες κονσέρβες που παίρνω, ή αυτοί πάσχουν από αυτό που ονομάζουμε: “Μειωμένη αντίληψη της πραγματικότητας”.

Αυτό λοιπόν που μάλλον δεν έχω καταλάβει ακόμη είναι, αν τα πιστεύουν αυτά που λένε ή τα λένε απλώς και μόνο για “παρηγοριά” στον άρρωστο.

Διότι αν τα πιστεύουν, τότε λυπάμαι πολύ αλλά μάλλον πάσχουν από αυτό που στην ψυχιατρική επιστήμη ονομάζεται “Άρνηση της πραγματικότητας”.

Δηλαδή έχουμε κάνει το μέγα λάθος και κρίνουμε με βάση το εάν το αποτέλεσμα μας συμφέρει ή όχι και όχι προς τα που μας οδηγούν τα δεδομένα της ίδιας της πραγματικότητας. Και ένα είναι το σίγουρο για εμένα τώρα πια: Ότι το τελικό αποτέλεσμα όπως δείχνουν τα πράγματα δεν θα “συμφέρει” κανέναν μας και ειδικά έναν “Καθηγητή Λυκείου”, που είναι και δημόσιος υπάλληλος.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να αρχίσουμε όλοι μας να πιστεύουμε στα θαύματα, διότι μάλλον και το πρόβλημα δεν θα λύσουμε, αλλά έτσι το πιθανότερο είναι ότι στο τέλος μπορεί και να μας μείνει και κανένα ψυχιατρικό “κουσούρι”.

Διότι πιστεύω ότι έτσι όπως πάνε τα πράγματα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Παγκόσμια οικονομία, μπορεί εύκολα κανείς να αναφέρει καμιά σαρανταριά σενάρια για να την “πατήσουμε” και να “βουλιάξουμε” όλοι μαζί και ένα με δύο για να την “σκαπουλάρουμε” και να σωθούμε.

Και αναρωτιέται κανείς αν αυτό δεν είναι θαύμα τότε ποιο είναι;

Δυστυχώς λοιπόν θεωρώ ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση και το "χάος" που περίμενα τόσο καιρό στην Ελληνική κοινωνία είναι πολύ κοντά και θα πρέπει κανείς να αρχίζει σιγά σιγά να προετοιμάζεται ψυχολογικά για την νέα πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα στην οποία θα πρέπει κανείς να μάθει να παράγει και να ζει βασιζόμενος κυρίως στις δικές του δυνάμεις και όχι στους άλλους και ιδίως στους μισθούς τους βασισμένους στα δανεικά του κράτους.

Διότι καλή και αναγκαία είναι η παρηγοριά σε έναν μελλοθάνατο καρκινοπαθή, αλλά δυστυχώς αυτή δεν μπορεί να τον σώσει από τον σχεδόν βέβαιο θάνατο.

Και εδώ επειδή δεν έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους αλλά με οικονομίες, θα πρέπει όλοι μας να γνωρίζουμε ότι όταν μια οικονομία “πεθαίνει”, αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι στην επόμενη στροφή δεν παραμονεύει ο “Χάρος”, αλλά η ίδια η πείνα.

Ο “Καθηγητής Λυκείου”

14 σχόλια:

  1. Προβληματίζομαι...
    Βλέπω τον αγαπητό Καθηγητή να γίνεται ...αρκούδα και ανησυχώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @oceansofangels

    Φίλε μου δυστυχώς δεν έγινα τώρα τελευταία “αρκούδα”. Είμαι αρκούδα για το Ελληνικό πρόβλημα και το χρηματιστήριο από τα τέλη του 09 και για την παγκόσμια οικονομία και ειδικά για αυτήν των ΗΠΑ από τα τέλη του 10.

    Όσο για την επιβίωση της Ευρωπαϊκής ένωσης στην σημερινή της μορφή ,έχω από τις αρχές αυτού του χρόνου εκφράσει τις έντονες αμφιβολίες μου.

    Θα ήθελα να ξέρεις ότι εύχομαι αυτά που πιστεύω ότι θα γίνουν, να μην γίνουν ποτέ. Αυτό γιατί παρ' όλες τις τελευταίες μειώσεις στον μισθό μου, μου αρέσει το βιοτικό επίπεδό μου και δεν θέλω σε καμιά περίπτωση να πάει εκεί που προβλέπω ότι θα πάει, δηλαδή “άπατο”.

    Αλλά νομίζω ότι είμαι σε θέση να διαχωρίζω αυτό που επιθυμώ να γίνει από αυτό που μου λένε τα δεδομένα και η λογική μου ότι θα γίνει τελικά.

    Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι με αυτά τα “τραγικά” που βλέπω να κάνουν οι διοικούντες μας καθώς και οι διοικούντες της ΕΕ και των ΗΠΑ, δεν μπορώ παρά να είμαι απαισιόδοξος για το άμεσο μέλλον.

    Δηλαδή εσύ πως θα χαρακτήριζες έναν γιατρό ο οποίος δίνει σε έναν καρκινοπαθή στο τελευταίο στάδιο ασθενή του τρεις μήνες ζωής; Θα τον χαρακτήριζες ως “αρκούδα” και απαισιόδοξο;

    Κατά την γνώμη μου μόνο έτσι δεν μπορεί να τον χαρακτηρίσει κανείς. Άσχετο από επιστημονικής άποψης ναι, αν έχει διαγνώσει λάθος ασθένεια. Και φυσικά μπορεί και να πέσει έξω και στον χρόνο ζωής.

    Βέβαια σαφώς και κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι γίνονται και θαύματα. Αλλά εσύ τι θα ήσουν για αυτόν τον ασθενή; Αισιόδοξος ή απαισιόδοξος.

    Νομίζω ότι είναι θέμα αντίληψης και χαρακτήρα.

    Μακάρι φίλε μου οι διοικούντες να έπαιρναν τα σωστά κατά την γνώμη μου μέτρα και εγώ να ξέρεις ότι θα είμαι από τους πρώτους που θα βγω και θα το φωνάξω. Να μη πω ότι θα πανηγυρίσω και από πάνω.

    Αλλά δυστυχώς φίλε μου όλα αυτά τα χρόνια όλοι βλέπαμε τα στραβά και ανάποδα που γινόντουσαν στην χώρα μας, αλλά λίγοι ήταν αυτοί που “ανησυχούσαν” πραγματικά για το που θα πάμε στο τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πως ερμηνεύεις τη σημερινή εκρηκτική άνοδο ; Ποιος άραγε πιστεύει πλέον τον Μπέννυ και τον ΓΑΠ, τους επαγγελατίες ψεύτες; Ο Μπέννυ διαβεβαιώνει ότι η τροίκα είχε προγραμματίσει την αναχώρηση, όλοι τον διαψεύδουν, αλλά αυτός συνεχίζει το show... Απίθανο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Λεύκιος

    Δυστυχώς φίλε μου, η γνώμη μου είναι ότι και αυτή η άνοδος είναι όπως όλες οι προηγούμενες, οι οποίες βασίστηκαν σε ανάλογα γεγονότα και αποδείχθηκαν στο τέλος προσωρινές.

    Αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς εξετάζοντας και τα χαρτιά τα οποία πρωταγωνίστησαν στην σημερινή άνοδο (όπως και στις προηγούμενες) και από τα οποία τα περισσότερα είναι με το ένα “πόδι στον τάφο”.

    Γενικά όταν θα αρχίσει κατά την γνώμη μου η πραγματική άνοδος, αυτή θα έχει σαν πρωταγωνιστές τα χαρτιά με τις προδιαγραφές για να πρωταγωνιστήσουν στην επόμενη ανοδική αγορά.

    Όταν για παράδειγμα πρωταγωνιστούν στην άνοδο τα περισσότερα χαρτιά τα οποία τόσο καιρό έχουν “φάει το ξύλο της αρκούδας”, η γνώμη μου είναι ότι πρόκειται μάλλον για αντίδραση (το τίναγμα της ψόφιας γάτας) παρά για αλλαγή τάσης.

    Πάντως και εγώ έχω κάνει πριν από μερικές ημέρες κάποιες αγορές σε χαρτιά που έδειξαν κάποιο growth (ΙΝΛΟΤ, ΠΛΑΘΡΑ), διότι θεωρώ ότι και ρευστό να έχει κανείς στην άκρη αυτή την περίοδο δεν είναι 100% εξασφαλισμένος κατά την γνώμη μου.

    Όσο για την κυβέρνηση η γνώμη μου είναι ότι όποιος πηγαίνει ενάντια στην πραγματικότητα κάποια στιγμή χάνει τον έλεγχο των καταστάσεων. Τότε στην προσπάθειά του να κρύψει την ίδια την πραγματικότητα και την “γύμνια” του, αρχίζει τα ψέματα.

    Όλοι μας όμως γνωρίζουμε ότι όποιος βασίζεται στα ψέματα κάποια στιγμή καταρρέει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση.

    Με έκανε να χαμογελάσω η έκφραση "... στην προσπάθειά του να κρύψει την ίδια την πραγματικότητα και την “γύμνια” του, αρχίζει τα ψέματα."

    Θυμήθηκα αυτό που άκουσα από συμμαθητή του αντιπροέδρου κ. Βαγγέλη στο δημοτικό:

    Ο κ. Βαγγέλης είπε σε δημόσιες δηλώσεις του παλαιότερα ότι σε έκθεση στην δευτέρα δημοτικού το 1963, ενώ τα άλλα παιδιά έγραψαν κάτι για τηo θέμα της έκθεσης που ήταν κάτι σαν την "Άνοιξη που ήρθε", ο Βαγγέλης έγραψε για τη δολοφονία του Λαμπράκη ... ! Τόσο προχωρημένος ήταν από 7 ετών ...

    Ρώτησε λοιπόν ο συμμαθητής τη δασκάλα, την κ. Μεσημέρη, και η καλή δασκάλα είπε "ε παιδάκι μου, ο Βαγγέλης πάντοτε έλεγε κάποια ψέμματα ...".

    Περιττό βέβαια να πει κανείς ότι οι συμμαθητές και συμφοιτητές του Βαγγέλη, δεν τον ψηφίζουν αλλά γελούν, ή χαμογελούν, ή θυμώνουν με τα ψέμματα και τον αμοραλισμό.

    Όσον αφορά για την τελευταία πρόταση σας, περί κατάρρευσης, η παρούσα γενηά των πολιτικών, των καθηγητών, των συνδικαλιστών και των δημοσιογράφων δεν το βίωσε ποτέ και δεν το πιστεύει.

    Αλλά ακόμη χειρότερα, δεν το πιστεύουμε ούτε εμείς ότι θα καταρρεύσουν αυτοί. Θα καταρρεύσουμε ως κοινωνία και ως οικονομία, αλλά αυτοί, οι δοσίλογοι, θα επιπλεύσουν τουλάχιστον οικονομικά.

    Δείτε τα :

    900.000 Ευρώ, μας κοστίζει ο κ. Βενιζέλος ως αντιπρόεδρος

    http://denyparxeisalio.blogspot.com/2011/08/900000.html

    http://dotoros.blogspot.com/2011/08/900000.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Λεύκιος

    Φίλε μου, κάτι παρόμοιο μου είχε πει και ένας δικός μου γνωστός, όταν του επισήμανα ότι ο μοναδικός που φαίνεται να έχει λίγο μυαλό από την Κυβέρνηση και παράγει κάποιο έργο, είναι ο Λοβέρδος.

    Μου είπε λοιπόν ότι ένας φίλος του που ήταν συμμαθητής με τον Λοβέρδο του είπε ότι στην τάξη του οι υπόλοιποι συμμαθητές του τον είχαν για “σφαλιάρες”, επειδή δεν του “έκοβε” και ιδιαίτερα. Έτσι ακριβώς μου είπε.

    Και εγώ του απάντησα: Φαντάζεσαι λοιπόν τι θα ήταν στην τάξη της η Ξενογανιακκοπούλου που πέρασε από το Υπουργείο Υγείας και “δεν ακούμπησε”.

    Δυστυχώς φίλε μου αυτοί μας κυβερνάνε. Αλλά δεν φταίνε αυτοί. Εμείς φταίμε που τόσα χρόνια τους ψηφίζαμε.

    Όσο για τους μισθούς τους, αυτός θεωρώ ότι είναι και ο λόγος που προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατηθούν στην εξουσία προσπαθώντας ταυτόχρονα να στηρίξουν το σύστημα που τους αμείβει πλουσιοπάροχα.

    Αλλά όμως το σύστημα αυτό είναι κατά την γνώμη μου “σάπιο” όχι μόνον εδώ αλλά και παγκόσμια.

    Δεν έχει παρά να κοιτάξει κανείς τον “Σοσιαλιστή” Στρος Καν με τα πανάκριβα ξενοδοχεία και τις καμαριέρες τους, αλλά και την Δαμανάκη που παίρνει 300 χιλιάρικα το χρόνο + οδοιπορικά και ξέρει την τσιπούρα όσο την ξέρει και γιός μου που είναι 6 χρονών.

    Η μάλλον για την ακρίβεια την γνωρίζει καλά από τα ακριβά εστιατόρια, γι΄ αυτό και την βάλανε στην θέση αυτή, ως ειδική στα ακριβά ψάρια.

    Αλλά αυτό που ξέρω εγώ είναι πως ότι είναι σάπιο κάποια στιγμή καταρρέει.

    Όμως φίλε μου δυστυχώς για αυτούς, τα χρήματα δεν φέρνουν πάντα την ευτυχία και ειδικά αυτά που τα παίρνει κανείς χωρίς να τα αξίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κύριε καθηγητά καλησπέρα και απο μένα, μια ερώτηση...

    με ποιο κριτήριο επιλέξατε την ΙΝΛΟΤ για αγορά?
    βασει θεμελιώδους ανάλυσης, τεχνικής, διαίσθησης ή κάποιας πληροφορίας?γιατί με χαμηλό όλων των ετών το 0,74 τις τυελευταίες μέρες την βλέπω να υπεραποδίδει του γ.δ...είχα ακούσει για κάτι παγαποντιές που είχε κάνει στους ισολογισμούς της πριν κάτι μέρες και ενώ ήταν στο επενδυτικό μου στόχαστρο το ανέβαλλα...θα ήθελα τη γνώμη σας...

    φιλικά γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @3GFLU

    Την επέλεξα στην αρχή από διαίσθηση διότι βλέποντας τον τρόπο με τον οποίο έπεφτε, δηλαδή με -10άρια στο τέλος Αυγούστου, “άκουσα μέσα μου” κάτι να μου φωνάζει να την αγοράσω, με ταυτόχρονους ήχους από “Καμπάνες και καμπανάκια”.

    Επειδή γνωρίζω καλά αυτούς τους ήχους που χτυπάνε όπως όταν μια μετοχή ανεβαίνει με 10 άρια μετά από μια παρατεταμένη και μακροχρόνια άνοδο (Climax top) και θέλει πούλημα, αυτή την θεώρησα ως πιθανή αγορά γιατί ο ισολογισμός της είναι δεν κατά την γνώμη μου για “κανόνι”.

    Προσοχή όμως γιατί μπορεί να έχουμε και “πειραγμένο” ισολογισμό” όπως λες και εσύ και έχει συμβεί και στο παρελθόν πολλές φορές (Βετανετ, Αλλαπις).

    Η λογική μου όμως μου έλεγε να το εξετάσω πιο αναλυτικά, διότι η εταιρεία έχει εξαγώγιμο προσανατολισμό και αυτό είναι κάτι που θέλω πολύ από μια μετοχή στις μέρες που ζούμε.

    Έτσι όταν έβγαλε την εξαμηνιαία κατάσταση παρατήρησα αύξηση τζίρου και μικτών κερδών (ας μην ξεχνάμε ότι πέρυσι είχε και μουντιάλ) και ότι τα τελικά κέρδη ανά μετοχή είχαν εξανεμισθεί από συναλλαγματικές διαφορές.

    Αυτό όμως αλλάζει πολύ εύκολα αν γίνουν και αυτά που πιστεύω ότι θα γίνουν (υποτίμηση Ευρώ ή τοπικού νομίσματος).

    Η αγορά μου πάντως έγινε στο γύρισμα και όχι παραπάνω από 7% από τον τοπικό πάτο, έτσι ώστε αν έβλεπα κλείσιμο σε νέο χαμηλό θα είχα εφαρμόσει stop loss στο -10%.

    Μετά ξέρεις έγινε και ένα μεγάλο πακέτο στην μετοχή. Τέτοια πακέτα συνήθως σηματοδοτούν κορυφή ή πάτο σε μια μετοχή.

    Τώρα περιμένω και την τεχνική επιβεβαίωση για να πυραμιδώσω.

    Μετά σκέφτηκα και αυτό που είχε και ο Κοστολάνι:

    Αν έχει κανείς πολλά λεφτά μπορεί και να σκεφτεί να “τζογάρει” κάποια από αυτά.

    Αν δεν έχει όμως, τότε αυτό επιβάλλεται ακόμη περισσότερο..

    Αυτό το λέω, όχι γιατί έχω ή δεν έχω χρήματα, αλλά γιατί σε περιπτώσεις ύφεσης ο κόσμος συνεχίζει να “τζογάρει” τα χρήματά του στα τυχερά παιχνίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κύριε καθηγητά με βρίσκετε σύμφωνο σε αυτά που λέτε...τις δυο τελευταίες μέρες έχει κάνει σχεδόν ενα 20% μαζεμένο...τακτική μου είναι να μην κυνηγάω τις μετοχές από πίσω μετά από τέτοια άνοδο και είδικα σε περιόδους πτωτικής τάσης σαν αυτή που διανύουμε...θα περιμένω να γυρίσει πίσω, αν γυρίσει, στο 0,80 που έγινε και το πακέτο πρόσφατα...πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τις επόμενες μέρες να ξαναδοκιμάσει τον τοπικό πάτο της...είδωμεν...

    θα ήθελα τη γνώμη σου και για δυο εταιρείες των οποίων κατέχω μετοχές, και τις οποίες βρίσκω υποτιμημένες λόγω συγκυρίας και προοπτικών...αναφέρομαι στην ΤΕΝΕΡΓ και στην μητρική της την ΓΕΚΤΕΡΝΑ...

    Η πρώτη δραστηριοποιείται στον τομέα των ΑΠΕ που είναι μελλοντικά υποσχόμενος και παρόλο την κρίση κάνει επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρ'ώ τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, κάτι που πιστεύω ότι σε 2-3 χρόνια το μέγιστο θα αυξησει κατακόρυφα τις θετικές της ταμειακές ροές, λαμβανομένου υπόψη και του προγράμματος ''ήλιος'' που εξαγγέλθηκε από τους γερμανούς τις προηγούμενες μέρες και το οποίο λογικά θα την ωφελήσει...την βρισκώ συμμαζεμένη, με σοβαρό βασικό μέτοχο και ισχυρό growth story,με λίγα λόγια ένα ακατέργαστο διαμάντι,κάτι σαν τον ΜΠΕΛΑ, των προηγούμενων χρόνων...θα ήθελα τη γνώμη σου γιατί σκοπεύω το επόμενο χρονικό διάστημα να αυξήσω κομμάτια με στόχο μακροπρόθεσμη διακράτησητουλάχιστον 3 ετών...

    τα ίδια πάνω κάτω πιστεύω και για την μητρική της, παρόλο που οι κατασκευές είναι σε κρίση η ΓΕΚΤΕΡΝΑ είναι και αυτή συμμαζεμένο χαρτί, με τον ίδιο βασικό μέτοχο, με ανεκτέλεστο 2 δισ, και με την τωρινη χρηματιστηριακή της αξία να είναι μικρότερη μόνο και μόνο από από την χρημ.αξία της θυγατρικής της...βέβαια αυτά τα μεγέθη όπως ξέρεις είναι σχετικά και αλλάζουν καθημερινά όπως λες....

    οι δικές μου καμπάνες χτυπούν όπως λες και εσύ ασταμάτητα για αυτά τα δυο χαρτιά, και κυρίως για το πρώτο με στόχο να έχω ανακαλύψει το επόμενο διαμάντι που θα μας εκπλήξει όλους θετικά στο νέο κύκλο ανόδου, όποτε και αν αυτός έρθει...

    παρακαλώ πολύ για τη γνώμη σου, τη σκέψη σου, τα επιχειρηματά σου και το τι λένε οι δικές σου καμπάνες για αυτές τις μετοχές...συγγνώμη αν καταχρώμαι το χρόνο και το χώρο σου, απλώς μου αρέσει να ακούω τη γνώμη σου...με βοηθάει να σκέφτομαι και να πράττω καλύτερα...σε ευχαριστώ πολύ....


    γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υποτίμηση Ευρώ ή τοπικού νομίσματος:

    Φίλε μου επικοινωνήσαμε παλαιότερα σχετικά με τον επερχόμενο πληθωρισμό και παρακολούθησα τα σχετικά σου άρθρα και συμφωνώ.

    Όμως τι εννοείς με την υποτίμση του Ευρώ ; Υποτίμηση σχετικά με το υπερπληθωρισμένο δολάριο ή λόγω πληθωρισμού ; Φαντάζομαι εννοείς τον πληθωρισμό και όχι υποτίμηση, παρά τα προβλήματα της Ευρωζώνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @3GFLU

    Όσον αφορά την ΙΝΛΟΤ η γνώμη μου είναι ότι μπορεί όπως λες να γυρίσει ξανά στα 0,8.

    Η διαίσθησή μου όμως λέει ότι μάλλον δεν θα γυρίσει. Αυτό το δείχνουν κατά την γνώμη μου και οι όγκοι στις ανοδικές και στις καθοδικές συνεδριάσεις.

    Σε κάθε περίπτωση πάντως αν διασπάσει τα 0,8 αυτό θα είναι πολύ κακό σημάδι για την μετοχή ενώ αν περάσει με αυξημένους όγκους τα 1,10 πρέπει κατά την γνώμη μου να τοποθετηθείς άμεσα διότι τότε οι πιθανότητες να έχει αλλάξει η τάση της μετοχής θα έχουν αυξηθεί κατά πολύ.

    Όσον αφορά την ΤΕΝΕΡΓ πιστεύω όπως λες και εσύ ότι θα είναι μια από τις μετοχές που θα πρωταγωνιστήσουν στο επόμενο Bull Market, για όλους τους λόγους που αναφέρεις.

    Για αυτούς τους λόγους την έχω ήδη στο στόχαστρο και περιμένω το κατάλληλο σήμα από την τεχνική ανάλυση για αλλαγή της τάσης της. Προς το παρόν νομίζω ότι παραμένει σε πτωτική τάση.

    Και όπως ξέρεις εγώ είμαι της σχολής ότι οι μετοχές αγοράζονται “On the way up .. not on the way down”.

    Θα ήθελα ακόμη να επισημάνω ότι εκτός από τις δικές του “καμπάνες” καλό είναι κανείς να μπορεί να ακούει και τις “καμπάνες” τις ίδιας της αγοράς. Έτσι αν οι “καμπάνες” της αγοράς ηχούν διαφορετικά καλό είναι κατά την γνώμη μου κανείς να διαμορφώνει ανάλογα την στάση του.

    Σε αυτό που δεν συμφωνώ μαζί σου είναι στο ότι προκαθορίζεις χρονική διάρκεια διακράτησης των μετοχών σου και ειδικά όταν από ότι κατάλαβα γνωρίζεις αρκετά πράγματα από τεχνική ανάλυση.

    Μέσα λοιπόν σε τρία χρόνια εσύ μπορεί να έχεις αγοράσει και πουλήσει την ίδια μετοχή πάνω από μία φορά για να επιτύχεις κέρδος μεγαλύτερο της απόδοσης της μετοχής, μια που από ότι φαίνεται κατέχεις και από τεχνική ανάλυση.

    Ακόμη μπορεί σε 3 χρόνια να έχουν συμβεί πολλά τα οποία είναι δυνατόν και να επηρεάσουν τις επενδυτικές αποφάσεις σου.

    Τέλος μην ανησυχείς για τον χρόνο μου. Άλλωστε τα Blogs για αυτόν το σκοπό είναι. Για να ανταλλάσσει κανείς γνώμες. Όσο τα σχόλια είναι λίγα και μπορώ να απαντάω προσωπικά χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα για εμένα. Όταν θα έχω πρόβλημα χρόνου απλά θα απαντάω πιο καθυστερημένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Λεύκιος

    Αυτό που εννοώ είναι ότι περιμένω για εμάς τους Έλληνες να φτωχύνουμε τελικά δια της υποτιμήσεως, όπως αναφέρω και σε πολλές αναρτήσεις μου.

    Αυτό μπορεί να γίνει είτε με την νέα δραχμή είτε με μια πιθανή αποχώρηση από το Ευρώ των βόριων πλεονασματικών κρατών, με αποτέλεσμα το ευρώ που τώρα κρατάμε στα χέρια μας να υποτιμηθεί κατά 50% τουλάχιστον σε μια μέρα.

    Ακόμη υπάρχει και το σενάριο (στο οποίο εγώ δίνω λίγες πιθανότητες) να τυπώσουν έναν ωκεανό από Ευρώ για να καλύψουν όλες τις ελλειμματικές νότιες χώρες, πράγμα που πάλι θα οδηγήσει κατά την γνώμη μου σε υποτίμηση του υπάρχοντος Ευρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.